سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر خداوند از نافرمانى خود بیم نمى‏داد ، واجب بود بشکرانه نعمت‏هایش نافرمانى نشود . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----47253---
بازدید امروز: ----2-----
بازدید دیروز: ----8-----
کتاب شناسی تخصصی

 

نویسنده: سلمان حبیبی
پنج شنبه 86/12/16 ساعت 9:30 صبح

کتب در باره امام زمان(عج)

زبان آشناآشنایی با امام عصر، توسط دکتر علی هراتی و به همت انتشارات آفاق برای بار پنجم تجدید چاپ شد. دکتر علی هراتیان نویسنده «آشنایی با امام عصر» از ابتدای کتاب به بیان سرگذشت خود پرداخته و چگونگی طی دوران زندگی خود و گشتن پی گمشده‌اش را عنوان می‌کند. گمشده‌ای که نمی‌توان سراغ او را از کسی گرفت و در متن اصلی کتاب، گمشده‌اش را امام زمان خود می‌نامد.
کتاب متن روانی دارد که مورد اقبال جوانان قرار گرفته‌ و باعث شده هم اکنون چاپ پنجم آن در حال انتشار باشد. این کتاب در قطع خشتی با جلد سلفون و در 142 صفحه تنظیم شده است.
هدف تدوین این کتاب آشنایی جوانان با امام زمان خود به صورتی نوین است. از این کتاب در طی دوسال اخیر بیست هزار نسخه به چاپ رسیده که چاپ پنجم آن با تیراژ 3000 نسخه ای در راه است.
آشنایی با امام عصر بر اساس منابع کمال الدین شیخ صدوق، جلد 52 بحارالانوار، مکیال المکارم، اصول کافی، کتاب الحجت و کتاب شیفتگان حضرت مهدی(عج) تهیه و تدوین شده‌است.
در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم
در کتاب جغرافی ما صحبتی از «ذی الطوی» و «رضوی» نبود.
در کلاس تاریخ، کسی مرا با تاریخ غیبت، غربت و تنهایی تو آشنا نساخت.
در درس دینی به ما نگفتند «باب الله» و «دیان دین» حق تویی!
کاش در کنار زبان بیگانه، زبان گفتگو با تو را نیز -که آشناترین و دیرین‌ترین مونس فطرت‌های بشر است- به ما می‌آموختند!   کتاب‌های بریل ویژه امام زمان(عج)انتشارات مسجد مقدس جمکران کتاب‌های بریل خود را که با موضوع امام مهدی(عج) نوشته شده است همزمان با نیمه شعبان به کتابخانه‌های سراسر کشور اهدا می‌کند.حجت‌الاسلام حسین احمدی مدیر انتشارات مسجد مقدس جمکران در گفتگو با خبرنگار ایبنا در قم از اهدای کتاب‌های بریل به کتابخانه‌های سراسر کشور با موضوع مهدویت جهت استفاده روشندلان علاقه‌مند هم زمان با نیمه شعبان سال روز ولادت امام عصر(عج) خبر داد
وی نام این بسته را «ناپیدا ولی با ما» اعلام کرد و افزود:‌ کتاب‌های آخرین پناه،‌ فریادرس، مهربان‌تر ‌از مادر، سرود سرخ انار، صبح فرامی‌رسد،‌ سقا خود تشنه دیدار و ... جزو این کتاب‌ها هستند که در اختیار نابینایان قرار می‌گیرند
وی تیراژ هریک از این کتاب‌ها را 3 هزار نسخه اعلام کرد و گفت: علاوه بر این کتب کتاب‌های دیگری نظیر بامداد بشریت و رسول ترک در رابطه با امام زمان(عج) را در دست ویراستاری داریم که با همکاری سازمان بهزیستی آماده چاپ خواهند شد
احمدی اضافه کرد:‌ این کتاب‌ها علاوه بر اهدا به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در اختیار روشندلان علاقه‌مندی که به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند نیز قرار می‌گیرد. بازنویسی معجم الامام مهدی(عج) بعد از سه سالمتن بازنویس «معجم الامام مهدی(عج)» توسط مجموعه ای از محققین بنیاد معارف اسلامی به چاپ می‌رسد.به گزارش ایبنا بازنویسی «معجم الامام مهدی(عج)» سه سال به طول انجامیده است. این کتاب دوبار به عنوان کتاب سال ولایت شناخته شد
در تدوین این کتاب که پیرامون مسائل مختلف فرهنگ مهدویت است از هشتصد منبع که چهارصد منبع آن مربوط به اهل تسنن بوده، استفاده شده است.
انتشار بازنویسی معجم الامام مهدی(عج) را انتشارات بنیاد معارف اسلامی قم برعهده دارد. این کتاب در هشت جلد تنظیم شده و قطع آن وزیری می‌باشد. هریک از جلدهای این کتاب به طور متوسط دارای پانصد صفحه بوده و در تیراژ پنج هزار تایی وارد بازار می شود.سیمای حضرت مهدی(عج) در قرآنسیمای حضرت مهدی(عج) در قرآن، ترجمه کتاب المحجت فی مانزل فی القائم الحجت(عج) است که توسط علامه سیدهاشم بحرانی تالیف و توسط سیدمهدی حائری قزوینی ترجمه شده است.به گزارش ایبنا در کتاب اصلی «المحجت فی مانزل فی القائم الحجت(عج)» 120 آیه از قرآن گردآوری شده است که سیدمهدی حائری مصحح متن عربی و مترجم کتاب به فارسی سیزده آیه دیگر را نیز به روش نویسنده به آن افزوده است.
از میان منابع مورد استفاده مولف در تنظیم این اثر می‌توان به احتجاج علامه طبرسی، الاختصاص و الارشاد شیخ مفید، اعیان‌الشیعه، عمل‌العامل شیخ آملی و بحارالانوار علامه مجلسی اشاره کرد.
بحرانی همچنین مولف آثاری چون الرجال فی تفسیر‌القرآن، منابع‌الشیعه، الهادی و ضیاء‌النادی، وفات‌النبی(ص)، وفات‌الزهرا(س) و معجزات‌النبی(ص) است.

چاپ چهارم سیمای حضرت مهدی(عج) در قرآن با 584 صفحه به بهای 68000 ریال در هزار و پانصد نسخه انتشار می‌یابد. انتظار، منتظر، وظایف منتظران» نیمه شعبان می‌آیدکتاب «انتظار، منتظر، وظایف منتظران» نیمه شعبان سال جاری از سوی نشر موعود منتشر خواهد شد.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این کتاب مجموعه‌ای از روایات نقل‌شده از ائمه معصومین(ع) پیرامون موضوع انتظار و وظایف منتظران حضرت مهدی(عج) آورده‌شده‌است.
کتاب «انتظار، منتظر، وظایف منتظران» کار گروه پژوهش نشر موعود است که در قطع پالتویی روانه بازار خواهد‌شد.
این کتاب هم‌اکنون در مرحله چاپ قرار دارد  


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • سخنی با پژوهشگران و محققان گرامی
    کتاب شناسی
    اولین پایگاه تخصصی کتاب شناسی و مأخذ شناسی
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  •